Change


If you always do what youve always doneyoull always get what youve always got.”

(Albert Einstein)

Mensen en organisaties zijn continue in ontwikkeling. Om te leren, om te groeien, om te overleven. Soms verloopt die ontwikkeling vanzelf, in een natuurlijk proces. Vaker is er een duwtje nodig. Zodat de strategie gerealiseerd wordt.

Duidelijke doelen, transparantie communicatie én leiderschap zorgen voor betrokkenheid en draagvlak. Van afscheid nemen tot een nieuwe start. 

Succesvolle strategieën hebben één ding gemeen: het blijft niet bij plannenmakerij maar ze worden uitgevoerd en afgerond, tot de grande finale, wanneer de missie is geslaagd. 

Dat geldt ook voor veranderingen. Verandermanagement is een cruciaal onderdeel van de uitvoering van de strategie. Visie en missie komen alleen tot bloei als de organisatie (mensen én cultuur) mee veranderen. Als dingen anders gaan dan voorheen. Transities slagen als weerstanden in de organisatie worden herkend en weggenomen. Indachtig de 8 veranderstappen volgens JP Kotter. Met oog voor de boven – en onderstromen die in organisaties aanwezig zijn. 

Als manager en professional draag ik bij aan het realiseren van doelstellingen en veranderingen door ‘mensen de juiste dingen te laten doen en samenwerking te stimuleren. Dit doe ik door vertrouwen en verantwoordelijkheid te geven en te zorgen voor balans tussen vrijheid en verbinding. Door een brug te slaan tussen de visie en de medewerkers.

Ik ben vertrouwd met Lean en Agile/scrum waardoor ik in de volle breedte inzetbaar ben als Businessowner of Productowner. Ook op het snijvlak tussen business en systemen.